Δακρυσμένος εμφανίστηκε μπροστά στις κάμερες ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλή, ο οποίος βρέθηκε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
«Σήμερα είναι μια πραγματικά θλιβερή ημέρα. Και σήμερα όσοι έχουμε βρεθεί εδώ εκφράζουμε την οδύνη και τη θλίψη διότι οι σκηνές που βλέπουμε είναι πραγματικά συγκλονιστικές. Αυτή τη στιγμή οι σκέψεις όλων βρίσκονται στα θύματα και στις οικογένειές τους. Γνωρίζετε και καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια πολύ δύσκολη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των θυμάτων» είπε ο Κώστας Καραμανλής, ο οποίος είδε από κοντά το σημείο της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
«Εγώ θέλω και είμαι υποχρεωμένος να πω ένα πράγμα: Θα διερευνήσουμε με απόλυτη σοβαρότητα και διαφάνεια τα αίτια αυτού του τραγικού συμβάντος. Ό,τι πούμε τώρα είναι πρώιμο και με αυτόν τον τρόπο θα σας έλεγα ότι βεβηλώνουμε τους νεκρούς που χάθηκαν». Σε αυτό το σημείο ο υπουργός με κόπο κατάφερε να συγκρατήσει τα δάκρυά του και συνέχισε λέγοντας: «Θα ήθελα να δείξουμε ψυχραιμία και να μείνουμε στο ότι θα κάνουμε το παν για να διερευνήσουμε τα αίτια και να μην αφήσουμε τίποτα κάτω από το χαλί»…
Τα δάκρυα του κ. Καραμανλή δεν μπορούν να σκεπάσουν όλα αυτά που προηγήθηκαν τις τραγωδίας. Τις καταγγελίες των εργαζομένων, τα εξώδικα τους, τις παραιτήσεις για την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της της χώρας. Ο υπουργός παρότι τα γνώριζε όλα αυτά δεν είχε λάβει κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία του δικτύου. Σήμερα μπροστά στην εκατόμβη των νεκρών δάκρυσε και …υποσχέθηκε ότι «δεν θα αφήσει τίποτα κάτω από το χαλί».
Σήμερα όμως είναι αργά… Ο ελληνικός λαός θρηνεί νεκρούς. Αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι έκρουαν των κώδωνα του κινδύνου.
Συγκεκριμένα:
1) Τον Νοέμβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε αποστείλει εξώδικο και στον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων στο οποίο απαριθμούσαν το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:
Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!
Η ελλιπής περίφραξη της υποδομής καθιστά εύκολη την πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.
Δεν καθαρίζεται καν η πυκνή βλάστηση που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.
Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!
2) Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Μάλιστα, είχε επισημάνει τις ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε, ενώ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.
3) Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, γνωρίζει ότι εν έτη 2023 στην Ελλάδα γίνονται λειτουργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο χειροκίνητα! Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως. Υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους»…
Και εμείς ρωτάμε κ. Καραμανλή. Σήμερα μπροστά σε αυτή την εθνική τραγωδία, εκτός από τα δάκρυα έχετε να δώσετε καμιά απάντηση στις καταγγελίες των εργαζομένων;
aftodioikisi.gr
Δείτε ακόμα
Δύο επιστολές – βόμβα που προειδοποιούσαν για δυστύχημα στο τρένο και μια παραίτηση πριν 10 μήνες